Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
|
Autor |
Wiadomość |
szary
Rajdowiec
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
Wysłany: Pon 21:58, 27 Lut 2006 Temat postu: Redukcja masy budy a bezpieczeństwo. |
|
|
Pewne jest że warto zmiejszać masę, im mniej waży auto tym lepsze są osiągi, jednak gdzie jest granica bezpieczeństwa ?
W poprzednim kaszlu miałem wywalone praktycznie wszystko (wygłuszenia, tapicerki, tylną kanapę, na desce zostały tylko zegary, powycinane blachy w komorze silnika, powycinana tylna klapa (rdza tu i uwdzie pewnie też zrobiła swoje : )
Teraz się zastanawiam czy nie iść krok dalej.
Będę chciał wymieniać tylne szyby na odpowiedniki w tworzywa, i tu pierwsze pytanie: Poliwęglan czy moze być plexa, ta podobno sie nie kruszy tylko łamie i może sporą krzywdę zrobić, poliwęglan kruszy sie na drobne kawałki (podobno) jednak różnica w cenie jest znaczna.
Myślę o wycięciu wewnętrzynch blach drzwi i tylnych błotników, tylko czy one mają wpływ na bezpieczeństwo lub sztywność nadwozia, czy służą tylko do mocowania mechanizmów w drzwiach i boczków ? Drzwi mają jakieś tam jeszcze wzmocnienie pod spodem którego nie mam zamiaru ruszać.
Dodam że buda będzie obspawana, ale narazie nie będzie klatki.
Proszę o rady
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Numen
Administrator
Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
|
Wysłany: Wto 11:23, 28 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
dodaj, że chodzi o Boba. co do szyb to muszą być cieniutkie - takie jak u Deptaka. wtedy to bez różnicy czy plexi czy poliwęglan bo przy wypadku one się zwiną jak papier. Krzysiek chce wsadzać grube szyby z tworzywa w uszczelkę - powtarzam NIEEEE! przy wypadku połamie się ona i ostre końce spokojnie mogą zrobić Ci krzywdę. w dodatku szyby są na wysokości głowy, więc najbardziej narażoną częścią ciała jest właśnie ona.
poliwęglan jest wchus tańszy. także ja zakładam właśnie to. jak widzisz po Deptaku nie ma z tym problemów zimą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Burek
Kibic
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
Wysłany: Wto 11:48, 28 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
A Ty szary nie myślałeś np żeby sobie kupić drugą parę furtek do malara.
I zrobić je na hardcore, wypruć co się da. W sumie zmiana drzwi w bobie to góra 5 min/str. Do cywilnej jazdy miałbyś cięższe, nawet odchudzone ale z umiarem, z mechanizmem szyby i belką wzmacniającą. Bezpieczne. A na KJS i ew treningi zakładałbyś hardcore, total wyprute, z białą planszą na numer.
Ja swoje pierwsze drzwi tak pociąłem, że wyciąłem miejsce styku z uszczelką na dole i na szutrowych próbach pilota nie widziałem, tak się kurzyło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
RoboRally
Organizator
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
|
Wysłany: Wto 21:38, 28 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Burek napisał: | i na szutrowych próbach pilota nie widziałem, tak się kurzyło. |
ja tak kiedyś miałem po zatrzymaniu na mecie - pilot nie zamknął szyberdachu i dorwał nas po 3s szary (sorry Szary) kurz ... wypadliśmy z auta jak z procy, i to na mecie (: bo okazało się, że w środku po chwili jest większa zadyma niż na zewnątrz ... (-;
pzdr
r0b0 T
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szary
Rajdowiec
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
Wysłany: Wto 21:46, 28 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Drzwi to mi sie nie będzie chciało przekładać.
Co do opuszczania szyb to Deptak ma to zajebiscie rozwiązane, upadłem jak zobaczyłem, że tak prosto mozna to zrobić, mógłby chłopak fotke pokazać jakąś.
Belka w drzwiach zostanie, ale bardzo mnie korci wycięcie tej drugiej warstwy blachy i wywalnie bechanizmu opuszania szyby, myśle że to będzie z 10kg tylne lekki szybo ok 10kg (2mm poliwęglan, sprawdzone) warto sie w to bawić.
Nie mam zamiaru już rozbijać auta ale w razie czegoś (odpukac w niezardzwiałą blachę ) przy takim bocznym uderzeniu w powycinane drzwi bez klatki z bocznymi zastrzałmi, może być groźnie ? znaczy duzo groźniej niż z kompletnumi drzwiami, bo wiadomo że maluch bezpieczny tak czy siak nie jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Numen
Administrator
Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
|
Wysłany: Wto 22:38, 28 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
przy uderzeniu bocznym nie! także śmiało tnij. nie wiele Cię to ratuje. z kopa wygiąłem te całe zabezpieczenia na działce jak drzwi zmieniałem. to blacha jest bardziej mocna po długości (patrząc na auto) niż w szerz i to o wiele. co do szyb to ja poliwęglan wsadzam z tyłu i z przodu. zostawiam tylko trójkąciki i rzecz jasna przednią szybę. i tu właśnie siedzi problem ELi
FL4LIFE
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szary
Rajdowiec
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
Wysłany: Wto 23:03, 28 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Nie jestem pewniem czy tak bezkarnie mozna se wsadzić plastik zamias szkła w drzwiach.
W polu widzenia kierowcy szyby musza mieć atesty.
A w praktyce zależy na kogo sie trafi przy kontroli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|